torsdag 23 september 2010

Missnöjd

Vårt hem är som jag nämt tidgare fyllt med kartonger. Kartonger vi har fått, kartonger vi har köpt och kartonger vi har lånat av flyttfirman. Saga kan bita på de vi fått, hon kan få bita på de vi köpt. Men hon får inte bita på de vi lånat.
Komiskt nog, för att visa sin missnöjdhet biter hon i dem vi lånat. Inte för jag tror att hon har stått och valt ut noga, och valt just de vi lånat för att vara elak, utan hon har tagit första bästa, och ja det råkade bli de vi lånat.
Vår katt mår inte helt hundra av denna röra vi bor i. Stundtals är hon på riktigt bra humör och hoppar och är jätte glad. Tills att ändra sig på en sekund, och bitas.
Vår katt flyttar till "farmor" och "farfar" redan på fredag. Jag vill inte hon ska få lida på lördag morgon när flyttkillarna kommer redan kl 0800.

En katt. Ett husdjur. Vår katt är det bästa jag vet. Visst har hon hyss för sig, och ja jag är inte så nöjd med det hon har åstadkommit med lådorna, men hon är för mig det finaste jag vet. Hon och min fästman.

Inga kommentarer: