onsdag 21 maj 2008

5:e dagen

Idag är det 5 dagar sen mamma, Anders och Rasmus åkte till Kreta. Det är även den 5:e dagen jag är hundägare. Och det är till och med 5 dagar sen jag fyllde år!

Jag är ganska säker på att jag inte ska skaffa hund inom det närmsta i alla fall. Jag är uppe när ingen annan är uppe, för att de ska få kissa och bajsa, och leka jävel med mig.

Dino ville inte ha koppel imorse, utan han ville att jag skulle jaga honom under köksbordet! Märk väl, jag hade dratt på mig mjukisbyxorna och en tröja, för det skulle gå undan. Ögonen var knappt öppna och så tror han att jag vill leka?!

När vi kom hem, så ville han inte torkas under tassarna, utan han ville springa runt i vardagsrummet, vilket resulterade i en massa massa hundtassar på golvet!

Då det var dags för mat, öppna jag dörren till "förrådet" för att hämta deras mat, och Dino vägrar gå ut därifrån!! Jag stängde dörren och gick!!!!

Men tro nu inte att jag är en hundplågare, för mitt samvete plåga nog mig mer än vad Dino plågades.... Jag öppna inom 5 min, och ut kom en lycklig Dino.

Chili däremot, hon lyder!! Skönt att det är en som gör det i alla fall.

Ikväll kommer Fredriks bror och sambo, så vi hade tänkt grilla lite. Sitter just nu och funderar på några kalla såser... Några förslag?

Inga kommentarer: