måndag 12 april 2010

Träning och Jobb

Då var semestern över och jag är tillbaka på jobb. En tuff arbetsdag, som slutade med lite övertid. Men när jag kommer till jobb imorgon bitti, kan jag känna mig väl förberedd på vad den dagen kan ge, vilket känns mycket bra.

I torsdags fick jag ett mess av Mollan, som skrev jag skulle komma till SATS för att köpa kort. Och tanken har jag haft länge, att jag skulle ta tag i min träning. Så jag lydde Mollan och åkte ner till SATS. Köpte mig ett kort och nu är jag i fullgång med min träning. Förhoppningsvis kommer jag ha gått ner ca 10 kg tills vi har semester.

I fredags träna jag Afro, vilket jag kan rekomendera. Så himla tuff och rolig träning.
Igår söndag träna jag BodyPump, och vilket pass. Den träningsvärk jag har idag är inte nådig. Och den har under dagen bara blivit värre. Men det är en skön känsla på samma gång.

Idag vilar jag, och imorgon är det danceAerobic. Har dock lite dåliga minnen från Mai, när jag gav mig på ett liknande pass. Katastrof. Kanske för jag har noll kordination. Veckan efter gav jag faktiskt det en chans till, annan instruktör och då kunde även denna kvinna som saknar all kordinationsförmåga även ha kul och svettas. Så det kommer säkert gå jätte bra imorgon.

Att jag har börjat träna, beror till stor del att jag vill gå ner i vikt, få en fin kropp, få fastare kropp. Komma i de 10 par jeans som är för små. Och för att stressa ner. Koppla av. Tänka på annat. Jag tror det kan vara bra för min oroliga mage. Så nu kämpar vi på.

Torsdag är det Dance 30 min + Pump 55 min.
Fredag är det Afro
Söndag är det Spinning 30 min + Core 30 min.

När jag var ca 12 år köpte jag ett par träningskor! Det är 13 år sedan. 13 år !! De löparskor jag har, fick jag av min mamma, då hon köpte för små. Dessa är inte heller bra för mina fötter tyvärr. Får massa massa kramp när jag springer med dem.

Då passade det utmärkt med Stadiums medlemsdagar. Fredde är medlem. Vi köpte 3 par skor, för priset av 2. Dessutom hade Fredde presentkort. Så vi köpte 3 par skor för 1500 kr. 2500 kr rabatt !! :)

Lite nya träningskläder på det, så har jag absolut ingenting att komma undan med....

2 kommentarer:

Mad sa...

Du är så himla duktig!
Skit bra att du kommit igång! =)

Kramar

Mollan sa...

Bra inställning Emma :) Nu kör vi :) Jag jobbar både torsdag, fredag, lördag och söndag på SATS så då kommer vi ses mycket :) hihi!