söndag 27 juni 2010

Nya tag med bloggen?!

Det känns som en hel evighet sedan jag blogga. Och det är också en evighet sedan jag blogga.
Har väl egentligen ingen bra anledning till varför jag inte har bloggat. Bara massa dåliga ursäkter. Ursäkter i form av ; Datorn är kass! Jag har inte tid! Vad ska jag skriva, så att det är intressant för de få som läser!? Är det nån som läser?! Men istället för att fokusera på dessa ursäkter, så tänkte jag ta tag i min blogg igen.

Under de dagar som har passerat sedan jag sist skrev, har jag hunnit med en del. Minnet är bra, men kort. Så dagarna mellan den 2 maj till 15 maj jobbade jag nog mest. 15 maj var det inflyttningsfest hos min bror, där botten på mitt glas ej blev synligt förrän jag trillade in i tv bänken, och sedan minns jag inte mer än att det ringde på dörren 16 maj, och jag hoppades så innerligt att det var någon som ringde på fel dörr. Men det var mina underbara vänner, Fam Sandell. 16 maj var och är min födelsedag. Men den huvudvärk, och den smaken jag hade i munnen ville mest att jag skulle krypa under täcket igen. Dock blev jag väldigt glad att de kom och överraskade mig. Vi åt god frukost tillsammans och njöt av min 25 års dag.

Hade lovat farmor att titta förbi, så med nöd och näppe klarade jag att göra mig i ordning, men innan vi körde kom mina svärföräldrar förbi, och gratta mig. Fick en jätte jätte fin cykel av dem, och mitt hjärta. Nu kan jag cykla igen!! Och fan om någon rör min cykel! Denna ska förbli min nu och för alltid! Dubbla lås, och parkerad i källaren efter varje tur.



Min födelsedag var underbar. Dessvärre var jag jätte jätte bakfull hela dagen! Och det ordnade väl till sig först onsdagen veckan efter. Lovade mig själv att aldrig mer dricka. Men hur många ggr har man inte sagt det?

Helgen därpå, hade jag 25 års fest, och hade lånat mammas hus. Festen blev väldigt lyckad. Men i vanlig ordning hade jag gjort för mycket mat, och frysen är fortfarande full.
Jag fick väldigt mycket fint, en kristall krona, en kandelaber i storlek stor, en lykta, ID smink, presentkort, blommor, smycken, kläder, vin, smyckeskrin, och så klart min cykel.

1 kommentar:

Mollan sa...

Blogga för din egen skull, det är skitkul att gå tillbaka sen ;)