måndag 4 januari 2010

Babyboom

Igår kväll när jag försökte sova efter ha vilat middag mellan 13-15.30 på dagen gick motorn i hjärnan på högvarv. Jag kom på att jag glömt gratta Maddes lilla son Wincent som redan är 1 år gammal. Jag kom och tänka på att i Maj kan man säga att jag blir typ faster. En månad innan dess får min fina vän Caroline bebis, och detta ska bli så fantastiskt. Fick känna den sparka på nyårsafton, häftig känsla. Och jag är så glad för deras skull. Många gamla klasskompisar ska få barn också.Babyboom.

När tankarna ändå arbetade för fullt kom jag så klart och tänka på hur det hade varit att bli mamma själv. Att få känna knytet i magen och få växa med den. Jag längtar verkligen efter ett eget litet barn. Alla fina magar får mig att le, oh ja vad jag längtar!!

2 kommentarer:

Mollan sa...

Är det inte dags snart då ;)

Rasmus sa...

Fredde, dags att knyta knut på den :-) Vill fortfarande vara minst.