tisdag 3 augusti 2010

Bolmsö

I lördags samlades fam. Sandell, fam. Palm och Mollan och Engkvist på ICA Maxis parkering i Västra Hamnen. SlutDestinationen var Bolmsö. För att specificera, Fridas sommarstuga. Det vankades 25 års fest i dagarna två. Resan upp gick smidigt, och dagen inleddes med lunch ute på trädäcket, och vi bara njöt av sommaren, och landskapet. Sedan var det lekar för hela slanten.
Vi blev uppdelade i lag, mitt lag Fishbone bestod av mig själv, Jocke och Emilia. Namnet gav oss 10 poäng för bästa namn. Wiiiii! Vi kom tyvärr ändå sist, då vi var kassa på att spika, på att skjuta med luftgevär, men jag tyckte faktiskt vi var några höjdare på att ro båt. Jo jag rodde faktiskt bår, och jag är väldigt glad för att jag gjorde det. Är en sådan mes propp annars. Men ja det var kul.

Fam. Sandell och Fam. Palm hade hyrt en stuga på Bolmsö camping, då vi inte ville ligga i tält. Söt, liten röd stuga med vita knutar var vårt hem denna helg. Toa och dusch, rinnande vatten och kokvrå fanns inte. Utan det var i ett separat hus, där man fick köpa poletter för att kunna duscha. Toaletterna var tack och lov gratis. Men det var bara en natt, och det var inget tält, så det dög för oss.

Väl inchekade och i ordning gjorda för kvällen åkte vi tillbaka till Fridas stuga, där det bjöds på buffe, sång dans, och ännu fler lekar. Somna gott i en knarrande säng, vaknade av Alwins fina jollrande, bjöds på frukost, likt sådan man får på hotell.

Tyvär äger denna familj ingen kamera, så jag hänvisar Er till Mollan. Njut!!

Inga kommentarer: