fredag 20 augusti 2010

Semestern är snart förbi...

Idag är det fredag, och man kan säga att det är sista dagen på vår semester. Har dock helgen kvar. Det är första gången på mycket länge, som jag inte har ångest över att börja jobba på måndag. Jag ska börja på ett nytt jobb, och jag ser bara fram emot det med positiva tankar. Detta kommer bli bra.

Dagarna har bara rullat förbi, och vi har haft en väldigt lugn men mysig semester. Sprungit hos distrikssköterskan var och varannan dag, men nu är jag snart hel igen. Min bättre hälft har gått på is, och är i full gång med sin träning. Snart börjar även matcherna rulla igång, och snart är man åter i vardagen. Min träning har varit kass, ja obefintlig. Har inte alls haft ork, eller lust över huvudtaget, och ja, bara tjockare och tjockare blir man. Men jag ska försöka ta tag i min träning redan på måndag. Mollan har gjort ett tappert försök och jagat mig till Sats, men jag är duktig på att hitta ursäkter. Men det måste bli skärpning. Ge inte upp hoppet om mig Mollan ;)

Jag har hunnit med en tur på österlen, fruntimmerskväll på Kalk med räkfrossa, födelsedagar, middagar i kolonin, en tur till Hallongården, Agdas och Fridas. Jag har varit på ansiktsbehandling och haft kvalitetstid med sambon. Så här på håll, när man försöker komma ihåg allt man gjort är jag nöjd med min lugna semester.

Snart kommer jag bli hämtad, för att senare hämta Rasmus. Han ska vara hos oss i helgen, då mamma och anders ska på bankett i Göteborg. ( att leta klänning med mamma är lättare sagt än gjort) Ikväll kommer även Caroline, Jocke och Alwin hit. Jocke skulle spela match, Korpen, och jag ska föreslå att vi ska dit och kolla. Alwin var lite förkyld, så jag ska kolla med Caroline vad hon säger. Imorgon är det sedan hockey träning för lilleman, och jag ska tvätta. Får killarna lite grabbtid, och jag får göra det jag tycker är roligt. Sedan är dagen rätt obokad, men då Rasmus är här, finns ingen lugn stund. Hockey träning även söndag. Kanske ska lura med min sambo på bio söndag kväll, som en mysig avslutning på semestern!

Ha det bra, tills jag orkar starta vår sega dator igen, (( eller tills jag lär mig mobila blogga :( ))

2 kommentarer:

Mollan sa...

Henke och Micke ska med spela korpen match ikväll. Vart ska jocke spela?

Fröken M sa...

Härligt med ett nytt jobb och en massa spännande saker att se fram emot !! lycka till :)