torsdag 5 augusti 2010

Jag köpte nya blommor,

i hopp om att vår katt hade slutat gräva i jorden. Vi har fått ha plastblommor, och nej inga siden saker och sådär, utan de är faktiskt fina, och verklighetstrogna. Men jag ville prova att ha riktiga, för jag trodde vår katt hade växt till sig, men icke. Vakna upp i morse, jord på hela golvet och i fönsterkarmen. Tur jag inte köpte riktiga blommor till alla fönster. Blir nog till att slänga det jag köpte igår, och gå tillbaka till hederlig plast. Attans.


Vi har pratat lite om att hon ska få gå ute, sedan när vi bor i hus, men jag är bara så rädd att hon inte kommer tillbaka. Sedan är jag faktiskt lite rädd att hon ska gå och skita i alla andras trädgårdar, så får man stå till svars för det. Och har vi henne inne, så slipper vi vaccinera, och hon kan inte bli överkörd. Kankse ha henne i koppel i trädgården, så hon får njuta frisk luft. Aja, det får tiden utvisa. ( säger jag som en gammal kärring)


Idag har vi varit hos K-Å på Ljusgruppen. Kollat armaturer ( lampor). Sedan köpte vi med oss mat från McDonalds. Så nyttiga man är på semestern. Nu har Fredde åkt till Lund för att träna, och jag är kvar hos mamma. Hon ska ha aloevera party, och hennes vänninor ska ha smycke+ inrednings party. Så det blir nog en trevlig kväll med ost och vin, och lite fruntimmers fnitter.


Imorgon kommer lillebror Rasmus, och då ska vi akvtiveras. Han ville spela fotboll, han ville spela hockey med rullor, han ville spela tv spel. Ja den killen har energi. Tur min sambo har lika mycket energi som honom, och tycker vid 32 års ålder fortfarande det är lika kul. Våra barn kommer få det bra.

2 kommentarer:

caroline sa...

tack söta du!

sandra sa...

hej hej.
här är redan minst två katter som vandrar och bajsar i trädgården. inte så ofta, men ändå...
kanske en springlina + koppel hade varit något för er katt? hihi
ses på torsdag
kram