måndag 23 augusti 2010

Yeah!!!!



Vi avslutade vår semester med att hyra film, handla lite gott. Jag lagade mat, och vi tog det lugnt.
Såg "Remember me", som jag har velat se ett tag, då snygga Pattison är med. Lika snygg som vanligt, men så besviken på slutet. Häftigt, coolt slut, dock väldigt besviken. Se den! Hann även med att se en annan film, även den bra. Minns dock inte vad den hette. En man, vars fru och barn hade blivit mördade, men mördarna fick inte det straff mannen ansåg var rätt. I 10 år planerade han en hämnd. Han kallade det inte hämnd, utan mer som ett uppvaknande, eftersom de lät en mördare gå fri. Den tycker jag också Ni ska se. Ja visst, den hette " Law Abiding Citizien".

Idag var första dagen på mitt nya jobb. Magen mådde sisådär milt sagt. Cyklade dit, och höll på att bli överkörd, då jag trillade. Tack och lov slog jag inte mig allvarligt, och tittade mig runt så där ni vet, när man hoppades att ingen såg. Jag hoppades även att mannen i bilen som fick stanna, för att inte köra över mig, inte skulle jobba på Combitrans. Tack och lov gjorde han inte det.

Kände mig välkommen, de visade mig runt, mail, skrivbord, lösenord allt var fixat och klart. Och det är jag väldigt glad för. Detta kontor var lite mindre än det jag är van vid, men detta ser jag bara som positivt. Idag var vi drygt 7 personer på min avdelning, och i Malmö var vi drygt 30 personer totallt. Deras system var logiskt och jag anser själv att jag lärde mig en hel del idag. Imorgon skall jag få jobba själv, med stöd bredvid. Ska bli kul. Yeah, jag gjorde rätt som bytade jobb. Har sagt det förr, säger det igen. Detta kommer bli bra.

Då denna kropp inte är van vid att gå upp 6.20 kan jag säga att John Blund redan ropar på mig.
Sitter och väntar på mitt hjärta, vi ska laga mat tillsammans.
Vi har jobbat på samma jobb under hela vårt förhållande, och det har aldrig stört mig på något vis, då vi inte satt i samma hus. Givetvis lunchade vi väldigt ofta. Men som sagt, jag har aldrig stört mig på det. Trotts detta känns det ändå väldigt bra, att vi numera inte ska jobba på samma företag. Jag kan redan nu säga, att jag har saknat honom väldigt mycket idag, och det ska bli mycket mys när han kommer hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma.
Roligt att höra att du trivs på nya jobbet, det är du värd. Låter som om nya arbetsgivaren tänkt till ordentligt när det kommer nyanställd personal. Riktigt så blev det inte med Camilla hos mig.
Lycka till
Kram, Tomas

Caroline sa...

Vad fint foto på dig!
Härligt när det blir till en positiv förändring med jobb, man tillbringar ju så mycket tid där så man ska verkligen trivas.
kram!