onsdag 15 oktober 2008

Då var jag tillbaka....

Festen blev lyckad, vi var kvar till sist, halv fyra , fyra var vi hemma. Där var rätt många som hade fått barn, så det var mycket prat om barn, men inget mig emot. Jag är väldigt sugen på att själv skaffa mig små bebisar, tillsammans med Fredrik. Men det dröjer nog ett år eller så tills det blir av. Pigg som bara den var jag, så jag läste en bok. Sedan vakna man rätt sent på söndagen, för att åka och simma med lillebror.

Söndagen blev väldigt väldigt lugn. Vi laga inte ens mat, utan det blev kiosken. Inte bra man bor så nära dem. :(

Måndag, och återigen så är där ont om tvättider, så jag fråga mamma om jag fick låna tvättmaskinen, när hon träna. Och det fick jag. Fick även mat och lite fika på kvällen.
Och så fick jag träffa bussfröet till lillebror.

Tisdag, då bar det iväg på Ikea redan på lunchen. Skulle kolla lite möbler, soffa bla.
Hitta några bra, men vi var inte riktigt överens. Sedan var det tillbaka och jobba. Efter jobb åkte vi till Härlig Hem i Staffanstorp. Och där hitta vi den!! En svart/grå stooor soffa, helt ok i pris. Så nu e det att spara. Sedan hitta vi även soffbord och en tv-bänk.

Vi har börjat kolla på lite lägenheter, större lägenheter. Jag vill flytta så himla himla gärna. Kollar min mail hela tiden för att jag ska se om de svarat, om de har en ledig lägenhet!! Trött på vårt lilla lilla badrum och vårt kök, där man inte har några ytor att jobba på!! Ser oss redan i en annan lägenhet!! Där fredrik kan få ha sitt dator/hockey rum. Och jag kan få ha ett stort och fint kök, där jag kan baka och laga massor av god mat. Bjuda hem familj och vänner. Inreda massor! Vet redan vilka färger jag vill ha, jag vet redan hur allt ska se ut!! Och då har vi inte ens fått en lägenhet än!! Förstår Ni hur gärna jag vill flytta då??
En NY lägenhet, till mig och fredrik!! Jag vill jag vill jag vill!!!

Idag är det Greys och idag ska vi samlas hos Frida. Även hon har flyttat hemifrån, så nu bor vi alla i malmö området. Så kul. Mollan har kommit hem, varit borta i ett halvår redan! Hjälp vad tiden går fort!! Så det ska bli kul att få se och prata med henne igen!!

Nej om man ska fortsätta jobba, lunchen är nu över!!

Inga kommentarer: