måndag 20 oktober 2008

Helgen är över

Fredagen bjöd på god mat och massor av mys i soffan. Laga även hallon/blåbär paj, så både jag och fredrik åt tills magen höll på att explodera.
Lördagen var det upp med tuppen, för att möta upp vissa från jobb på Bullofta. Gick en 5 km lång runda, men måste påpeka att jag även sprang delvis. Det var härligt med frisk luft. Hem och såg Bröderna Lejonhjärta, men jag somna så gott i soffan. Fredrik väckte mig vid tre, då jag börja stryka och måla naglarna. Sedan bar det iväg till Oxie, där det var middag hos svärföräldrarna.

Mycket god mat, tre rätters. Sedan var det stjärnor på is, och dansband. Haha!
Var hemma vid halv ett, och båda jätte trötta.

Söndagen var även då upp med tuppen. Tvätta!! Drog med mig fredrik ner, han fick bära all tvätt. Sedan in med en maskin, för att sedan upp i sängen igen med hopp om att somna om, men inte. Ner i tvättstugen efter en timma, då utan Fredrik. Lät han sova, då han hade match, första seriematchen. Som de även vann med 5-0, vilket var väldigt kul.

När tvätten var klar bar det iväg på simmning. Rasmus skrämde livet ur mig. Han kan simma nu, jätte duktig är han. Me nu är han lite väl kaxig, och bara hoppa i, utan jag såg det. Fick panik när jag såg han sprattla, och simma bort fort som bara den o drog upp honom. Huvudet höll han uppe själv, men så fort han inte ser mig får han panik, o skiter i att röra armar och ben. Satte lilla livet på kanten, och han fick hostat lite. Frågade om han blev rädd, o då hoppa vild djuret bara i igen. Vilket ändå var skönt. Men tänk om jag inte sett honom? Hemska syster!! Men duktig är han i alla fall, men hädanefter ska han hoppa där jag är, så jag vet var jag har honom. Och det var både jag o rasmus överens om!

Eftersom Fredrik var i Glimåkra, tog jag bilen till farmor och farfar. Farfar såg fotboll och farmor höll på med sin dator, och jag var trött, så det blev en snabb visit. Begav mig mot malmö, körde inom hemmakväll och handla mig lite godis, in till sushido och handla sushi och hem o mös för mig själv o soffan. SÅg lite av en film, sedan kom mitt hjärta hem och sängen kalla.

Nu sitter man här, på jobb, och vill bara hem hem hem!!!
Har i alla fall fått svar från Kanslihuset som håller i lägenheterna i Annestad, och för tillfället var där inga lediga treor eller fyror, men vi ska se i månadskiftet.

Och när vi kommer hem, hoppas jag att Trelleborgs Lasarett har gett mig en tid för min gastroskopi.

Inga kommentarer: