måndag 6 oktober 2008

Jihde, Crosby, Globen och Stockholm stad!!!

Ett ord som kan förknippas med denna helg är UNDERBAR!!!

Fredagen började med att banken gav oss pengar, så vi kunde köpa bilen. Så det var med VÅR volvo , vi körde upp till Stockholm med. Härligt. Resan var ganska trist, men till slut var vi
framme i huvudstaden. Det blev snabbt in på vandrarhemmet, för att lägga av väskor. Och ordet vandrarhem har fått en helt annan innebörd för mig. Trodde verkligen det skulle vara skitigt o ja helt enkelt jätte äckligt. Men så fel jag hade. Ja där var inga toaletter eller dusch på rummet, men vi hade bara några få meter dit, så det gick hur bra som helst. Billigt var det dessutom.





Första kvällen var det mat på Texas Long Horn. Väldigt mysigt ställe!

Lördagen skulle vi göra stan!! Upp vid halv tio för att njuta av vandrarhemsfrukost. Mmm smarrigt. Sedan bar det iväg med tunnelbana, och det var tur man hade med Henke o Emma, som bott i Stockholm, annars hade jag yrat runt. Oh den första jag ser när vi har hoppat av tunnelbanan är Peter Jihde!!!!! aaaaa!!! Så galet!!! Jag fick ett löjligt leende på läpparna!! I alla fall stan var det, och massor av shopping!! Henke o Fredde var inte lika nöjda med shoppingen, så när Emma och jag prova kläder, gick de o smyg fika.


På kvällen var det Globen och NHL Premiär. Men Lördagens match hade jag inga biljetter till, så jag låg på rummet och löste korsord, och kolla skvaller tidningar. Och till slut somna jag. När Emma, Henke o Fredde kom hem vakna jag till och ville höra allt om matchen, och bara längta till morgon dagen, då även jag skulle få se!!!

Lite bilder från Lördagens match ;


Söndagen börja som lördagen med maffig frukost. Regnet bara öste ner denna dag, så det var att checka ut, sedan sätta sig i bilen för en liten tur runt om i Stockholm för att se var Henke o Emma hade bott. Det blev även fika i Hammarby sjöstad och pizza på Bodino!!
Oh nu var det dags, jag skulle först och främst få se globen, och NHL Hockey!!! Ah spännande!!
Väl inne på globen köpte jag o fredrik oss vars en T-shirt. Allt för att minnas denna dag!!

Man tappar hakan när man kommer in och ser alla platser!! Det är så himla häftigt och globen var fullsatt!!! Sahara Hotnights var förband, spela dock bara 2 låtar sedan var det uppvärmning och vilken stämning det bli i Globen!!! Tufft!!! Jag hejar inte på nått av lagen, men bestämde mig för att heja på Pittsburg. De förlora ju tyvärr och Ottawa vann med 1-3. Snygga mål var det!!

23,30 bar det av hemåt och 06,00 parkera vi bilen hemma i Malmö, rakt ner i sängen, och kl 13,30 var det frukost! Skönt man hade semester!!
Fredrik körde mestadels av tiden hem, men jag höll han sällskap! Man måste vara 2 som är vakna när man kör så långt!!








Som sagt UNDERBAR!!

Inga kommentarer: