fredag 23 oktober 2009

Iphone

På lunchen åkte vi iväg till Burlöv. Nära och bra med tanke på att vi jobbar i Östra Hamnen.
Fynda lite på VeraModa, åt lunch med min bättre hälft. Och skulle åka tillbaka för att jobba. Då fick Fredde för sig att vi skulle handla mobiltelefoner. Sagt och gjort. Iphone, en vit till mig och en svart till Fredde. Bra avtal och mycket fina telefoner. Har lekt med den lite ikväll, men vi är inte riktigt överens. Än. Men jag ska nog lära mig. Men har inte riktigt haft tid att sätta mig in i det idag, för jag har haft annat för mig.

Förra veckan skulle Fredde överraska mig, men det slutade med att det blev en liten mindre överaskning. Inte mig emot. Tanken var att både bord och stolar skulle finnas i vårt kök när jag kom hem. Men bordet var slut. Men det blev i alla fall 4 stolar.

Så denna fredagen fick jag för mig att jag skulle överraska honom med samma idè.
Bilen hade ju Fredde, cykeln är stulen ( även om det aldrig var nått alternativ) och bussen kändes si så där. Så jag fråga mamma om hjälp, men då hon har liten bil, och skulle hämta lillebror gick inte det. Men världens bästa styvfar ställde upp. Ikea var stort stort stort. Vi hade siktet mot bordet, Anders handla massa massa bajspåsar. Och vinglas till mamma. ( min ide )
Tackade nej till hjälp för att montera det, kände att detta ska jag klara själv. Allt gick bra, tills jag fastnade vid benen. Skruvarna gick emot mig. Och pms:ig som jag är, så grät jag en skvätt. Mest för jag blev så arg på mig själv. Och kämpa mot klockan, då Fredde skulle komma från träningen.

Men några blåsor, några tårar senare stod det klart lagom till älskling kom hem. Men vi satt ändå framför tvn och åt idag, det är ju trotts allt Idol. Men F har provsuttit och lagt upp tidningen och konstaterat att den inte kommer störa mig i min frukost ;-)

Imorgon ska vi nog titta på en katt unge. Mys mys! ( Har redan spanat in lite saker om den nu blir vår lilla bebis )

2 kommentarer:

Mad sa...

Jag vill me ha en Iphone..
När ska vi få komma och hälsa på då då?

Avundsjuk sa...

Världens bästa styvfar, den killen måste vara något speciellt :-)