måndag 22 september 2008

Helg

Jajemän, då har ännu en helg runnit iväg. Fredagen skulle jag ha jour, men den jouren blev aldrig av. Slutade med att jag fick hoppa in och jobba 20 min på lördagen, och fredrik var söt och följde med. Vaknade för övrigt väldigt tidigt på lördagen, vid åtta snåret och fick för mig att börja diska fredagen disk. Trodde att jag inte skulle väcka mitt hjärta, men jag förde nog mer ljud än vad jag trodde.. Hihi.

I alla fall, lite jobb på lördagen, lite mat i magen, sedan satt vi och spela spel på förmiddagen. Vi har fått ett spel som även jag gillar, fast jag har lite för häftigt humör, och blev hysterisk på kontrollen för den inte gjorde som jag ville...aaaa!! Men Fredrik försökte förklara för mig att det oftast är den som håller i kontrollen som styr.... Och när det var sagt slutade vi mer eller mindre att spela.

Iväg till maxi, för att på kvällen skulle vi ha mamma, anders och rasmus på middag.
Ganska lugn kväll, god mat som Fredrik hade lagat. Han e så himla fin, han kan om han vill.
Lite hockey, och sedan var det tidigt i säng.

Även söndagen vakna jag himla tidigt, förstår inte riktigt, kanske magen som rubbar hela systemet. Iväg till min gamla lägenhet, som numera är uthyrd och jag kallas hyresvärd... Usch ja! Kylen är i sönder!! Helvete! Ja rena helvetet, varför ska den gå i sönder nu?! Det kostar ju massor av pengar, men svärfar skulle leta runt efter nått billigt och begagnat... Vi får se vad den affären slutar på. Ett kylskåp ska jag i alla fall köpa...

Emma och Henke tog även min soffa, så nu är man av med den med. Gav bort den, orka inte hålla på att försöka sälja den, så det var skönt den kom till användning.

Allt gick enligt planerna denna söndag, tills min mage sparka bakut!! Ville bara sätta mig i ett hörn och skrika. Bad Fredrik köra mig hem, o tråkig som jag kände mig hem o satte mig i ett hörn. Tog ett varmt bad, drack varmt, drack mycket kallt. Massera min mage, grät en skvätt till. Tryckte i mig massa piller, o försökte sova en stund. Men det var inte så lätt.
Sakta men säkert börja pillerna verka, och jag blev så där varm i kroppen.

Kunde tyvärr inte simma med Rasmus, o känner mig ur usel som människa. Att jag inte kunde bita ihopa i 1 timma för lillebrors skull. Men det gick bara inte, o jag får gott göra honom på något sätt. Kanske en hel dag på vanningen eller en bia eller något. Men gott göra honom, det ska jag!

Envis som jag är, skulle min mage inte få stoppa mig. Så jag gav mig iväg för att kolla hockey.
Några fler piller, o jag kände mig en aning bättre. Jag klara av att se hela matchen, som slutade 6-6. Men Fredrik gjorde en bra match, blivit snabbare, o är väldigt duktig på plan.

Inga kommentarer: