onsdag 17 september 2008

Ljungbyhed- Den så kallade DSV Dagen

Klockan ringer 07,30!
Upp, göra frukost, ta ut pengar, raka benen, packa. Jag kuta runt i lägenheten och kände mig lite panik slagen. Men både jag och fredrik var klara i tid, då svärföräldrarna kom och hämta oss 0900.
Bussen som skulle ta oss till anläggningen kom halv tio och vi var i god tid.

Bussfärden var mindre rolig, då jag inte alls trivs på bussar, och att jag inte hade någon koll på hur länge jag skulle sitta i den. Måste ha koll på allt.... tyvärr!

10,40 anlände bussen ifrån Malmö, vi checka in, fick våra rum, och en liten väska med diverse "bra" saker. Vi fick lunch, och vi blev uppdelade i lag. Jag kom med 4 andra, men 2 droppa av under första grenen, då de hade huvudvärk, vilket jag tyckte var lite dåligt. Men vi 3 andra kämpa på, med lasso, stegbygge, pistol, tjurridning, ordbygge och pilbåge.

Framåt kvällen skulle man piffa till sig lite, vi var över 700 personer, så varmvatten var inte att tala om. Man stod och huttra och där var många skrik ifrån badrummet.

Sedan var det fördrink, ena fullare än den andra. Men jag skötte mig. Vid tolv snåret hade jag fått nog och gick och la mig. Dela rum med min chef och mamma. Haha! Skratt retande.

Vid halv tre kommer Fredrik in till vårt rum och ska säga godnatt, sött av honom.
Man sov inte sådär hundra den natten, våra mobiler ringde, sängar knakade, personer kommer hem senare än andra, någon behöver kissa..... Så när vi kom hem igen på Söndag förmiddag, gick vi rakt in och la oss, vakna halv fem på eftermiddagen.

Inga kommentarer: