torsdag 22 november 2007

Jag brukar inte

Laga mat. Inte till mig själv. För jag tycker inte alls det är roligt. Men att laga till andra är hur skoj som helst.

Mollan och Lojse var ju på besök hos mig igår, det var ju onsdag. Men denna onsdagen var lite speciell, vi skulle fira att Mollan ska bli reseledare. Är så himla glad för hennes skull, kommer givetvis sakna henne, men det är detta hon vill. Och jag vet att hon kommer bli en underbar reseledare.

Så jag gick en vända på Ica och bestämde mig för att göra en fisk rätt med potatismos. Och jag älskar verkligen pulver mos, men nej du. Jag gjorde faktiskt "riktig mos".

Skalade potatisar och morötter för hela slanten. Kryddade fisken, in i ugnen. Gjorde mos och hällde upp morötter på fat. Kände mig så duktig!! =)

Lagom till maten var klar plinga det på dörren. Skumpa, efterätt och så klart Mollan och Lojse kom. Onsdag kvällen var återigen lyckad!

Och jag fick även sällskap över natten! ;-) Lojse så klart, man kan ju inte köra bil när man har druckit skumpa.

Back to work!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ju helt underbart =)) förutom fisken så klart !! Kan tro att det va hur trevligt som helst