söndag 4 november 2007

Är det bara jag som är glad att Sam åkte ut?!

I fredags blev det som sagt vin hos farmor, men sedan ville ju så klart farfar inte se idol.
Så lojse kom och hämta mig vid sju, för att se Idol hos Pha med Mollan och en av phas kompisar.
Var hemma runt elva och möttes av ett himla liv. Haha! Min bror och hans kompisar var inne hos farmor och farfars granne, Paute! De skulle ut, så jag ringde ut min bror, och det hela slutade med att jag stod och pratade med Oskar, en klasskompis som jag inte sett på hur länge som helst. Bara 10 min, men dock.

Lördagen var det kyrkbesök. Det var ju allhelgona och de skulle läsa upp döda i kommunen under året, och även då min mormor.

Jag och mamma mötte upp moster och morfar för att gemensamt sätta en lykta på graven, och sedan begav vi oss in i kyrkan.

Man var ju beredd på att de skulle säga mormors namn, men när de väl gjorde det, högg det till i magen. Det var jobbigare än vad jag trodde, men ändå skönt på samma sätt.

Skynda hem för att mamma skulle hinna klä ut sig, sedan lagade jag och Rasmus mat. Tacos! =)

Emma: Vad ska du ha för grönsaker?
Lillebror : Gurka
Emma: Inget annat?
Lillebror: Nej bara gurka.

Kändes som vi hade sallad över till ett helt kompani.
Jag, Rasmus och båda hundarna satt i en soffa, med täcke och mös med godis och cola.

Helt plötsligt knackade det på dörren, och jag mer rädd än Rasmus, haha. Varpå min bror sa, öpnna inte. öppna inte. Men jag var ju tvungen att kolla, två barn med Scream masker.... AAAAA!!! ´

Men vi öppna aldrig.

Idag ska jag, mamma, Rasmus och Eva kolla på blommor! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Blommor och Bin ! Trevligt =))) Synd man inte kunde hjälpa dig från demonerna! hahaha Gurka är jo oxå gott...