torsdag 14 maj 2009

Eurovision eller vad vi nu ska kalla det!

Jag är schlager!!! Har alltid varit det! Kan man säga! När man tycker om Charlotte Nilsson och Shirley Clamp kan man få höra rätt mycket! Men i alla fall Schlager. Det är min grej!! Så i tisdags bänka jag mig framför tvn. Såg kanske till och med 8 nr. Missa så klart inte Sverige. Inte för opera är nått för mig, gillar inte det. Men det är Sweden, och det är en härlig låt!! Och vad hände sen. Jo jag somna! Amen hallå! Kan det vara så att schlager inte tilltalar mig längre. Eller att det helt enkelt inte alls är schlager längre!! Att det är rent ut sagt skit!! Det är clowner, och det är skrik, det är masker och rock!
Clowner gör sig bäst på cirkus, skrik gör sig bäst i en skräck film, och masker!! Varför dessa masker?!? Är man inte stolt över att vara med i Eurovision, så man kan visa sitt face?! Rock, rock är härligt! Jag gillar rock, men det passar inte in i Eurovision! Mitt schlager hjärta! Det känns som ett spjut rakt genom hjärtat. Ungefär som när jag springer, så bra kondis har jag.

Ikväll är det Eurovision semifinal nr 2. Kanske en godnatt saga det med!

Inga kommentarer: