måndag 18 maj 2009

Trött på att vara tjock!

För drygt 1,5 år sedan slutade jag röka. Trodde aldrig jag skulle klara det, och nu förstår jag inte alls vad det var som var så underbart med en cigg. Det var min bästa vän- hur konstigt det än låter. Men jag kämpade och lyckades. Än idag kan jag känna, vad gott de skulle varit med en kopp kaffe och en cigg. Eller ett glas vin och en cigg. Det jag absolut inte saknar är den ciggen på morgonen. Den när man hade vaknat, precis duschat och så dumt nog gick man ut och rökte och förpesta ner hår och händer! Urk! Och tanken på att Fredrik skulle pussa mig när jag precis hade rökt, usch!! Jag var ofta på toaletten för att tvätta händerna, för att skjölja munnen! Nu är jag så glad jag slutade!

Min stora fasa var att jag skulle gå upp i vikt, så i samma veva börja jag på viktväktarna. Jag slutade röka och gick ner 12 kg. Jag kände mig så himla fin!
Men nu! Jag vet inte alls vad som händer! Eller jo det vet jag! Jag äter som en häst! Jag är sugen på nått hela tiden. Fast jag säger att jag inte ska, så är jag inte svår när Fredrik säger vi ska handla godis eller glass, eller chips! Jag föreslår nog ofta själv att vi ska äta nått gott! Sedan får man ångest deluxe. Tänker aldrig mer, nu är det ordning. På måndag ska jag börja mitt nyttiga liv! Men Måndag kommer, och det börjar bra, för att sedan vid onsdagen börja frossa! Kläderna spänner, man känner sig inte alls fin. Man känner rumpan dallra, och det slutar aldrig. Springa, springa! Det ser så härligt ut, men när denna flodhäst ska springa, så känns det som rumpan smäller till mig i ryggen! Vad fan, ge mig motivation till att bli av med dessa överflödiga kilo. Jag vill kunna ha snygga, tajta kläder, utan att behöva hålla in magen hela tiden. Men jag ger upp! Jag har mig själv att skylla! Men nu är det snart sommar, och jag kommer inte visa mig i bikini om jag inte gå ner 10 kg! Jag gör det bara inte. Jag måste måste måste!! Jag vill känna mig snygg,jag vill kunna använda mina kläder i garderoben! Skärpning
!!

3 kommentarer:

mad sa...

Starkt av dig att sluta röka!!
Visst e det skönt att va utan?

hur lång e du o va väger du om jag får fråga?

Mad sa...

Allt är jätte bra med oss!!

Hmm, en sån vill jag också göra..Mätte dem kroppsfettet osv då också? Tycker du ser hur fin ut som helst om det nu betyder något..

Hur är allt själv? hade du en bra födelsedag?

Mollan sa...

Hej Enmma. Jag tycker inte alls du är tjock utan jättefin. Ibland måste man bara komma till punkten och börja acceptera sig själv, alla kan inte vara size 0 liksom. Jag tycker också att jag ser ut som ett jävla fetto och mår skit över kläder som inte passar, men man får helt enkelt köpa nya! Man kommer inte bli mer omtyckt för att man går ner 10 kg, det sitter i självkänslan. Och kroppen måste må bra med. Jojobantning håller inte i längden, det kommer sätta spår när du blir äldre(har min chef sagt) Bara ät rätt 3 ggr om dagen, ta vara på vardagsmotionen så ska du se, det finns inget antingen eller. Detta blev ju värsta uppsatsen, men jag tycker du ska vara helnöjd. (kommer från rätt skalle jag vet;) Och man KAN ju äta gott samtidigt som det är hälsosamt. Good Luck! Sammankomst snart?