tisdag 19 maj 2009

Jag sprang!

Tänka Er! Jag sprang faktiskt. Hem, somna gott i sängen en stund. Vakna upp vid 18 och satte på mig träningskläder. Trodde det var kallt, så tog på mig rätt mycket kläder. Gick bort mot pildammarna, ser Johanna Frank sitta på en balkong. Paff blev jag! Kul att träffa henne, längesen. Fortsatte med Ipoden i öronen. Börja precis där min PT, ( som är Fredde) har mätt ut 1 km. Jag sprang!! Och gud i himmelen, det var tungt. Kändes som jag vägde över 100 kg. Och jag insåg ganska snabbt att jag hade för mycket kläder på mig. Och efter 20 löpsteg, trodde jag att jag hade ett allvarligt hjärtfel. Det gjorde ont så in i helvete!! ( förlåt) Men ett spjut i hjärtat! Nej igenom hela bröstkorgen, ut genom ryggen!! Men jag tänkte, jag har gett mig fan på detta, jag ska springa 1 km. Och vilken looser jag är, efter drygt 0,5 km kunde jag bara inte mer. Gick ytterligare 0,5 km. Sedan börja jag faktiskt springa igen. Ville göra min PT stolt. Fy katten vad trött jag var när jag kom hem. Svettig och äcklig, men kände mig så glad. Jag stråla!! Satt igång och laga mat direkt, och en jag upptänkte konsten att laga mat med redning. Maizena redning dessutom! Vatten och redning och man kunde trott att jag laga mat med creame fraiche!!
Finns hopp även för en laktos intolerant!

2 kommentarer:

Lojse sa...

Va duktig du är! Och inte alls loser som gick en bit!

Mollan sa...

Wihiooo=) Hur långt sprang du?