fredag 15 maj 2009

Oj vilken upplevelse

Vem struntar inte i alla lappar man får i lådan, angående årsmöte med sin bostadsförening?
Jag gör i alla fall. Men då vår hyresrätt ska ombildas till bostadsrätt, så måste man visa intresse.
Så vi anmälde oss till mötet. Gick undan när de tog upp 19 punkter. Hela 20 minuter tog det.
Sedan på dagordningen var det möte om ombildningen, och vad lägenheterna ska kosta, och om man inte köper vad kostar det då. Det hela börja med att vi fick information om hur kasst huset var. Det var tak och det var stammar. Och jag såg bara kronorna flyga iväg. Sedan hade tydligen många fukt i sina badrum. Vilket vi inte har som tur är. Drygt 1 miljon ska vi ge för vår lägenheten, och jag vet vad jag tycker! Det är för dyrt. Det är inte värt det. Så tycker jag. Vi får se hur det hela slutar!

Inga kommentarer: