onsdag 13 maj 2009

Som rumpan, kluven på mitten!

Längtan efter hus är stor! Till och med större än längtan efter barn. Barn kan vänta. Det tycker Fredrik i alla fall, och jag är nog inne i den banan nu, jag med. Men hus!! Jag vill ha hus. Tänk er mer plats, tanken av att äga ett hus. Av att ha flera rum. Rum som så småningom kommer att bli våra barns rum. Tvätt maskin, disk maskin. En ute plats. Uterum. Gräs! Rabatter man ska rensa, gräsmatta man ska klippa. Blommor man ska vattna!! Ett hem att trivas i. Man kan ju summera det hela med att jag vill ha mer plats. Ett hem att växa i. Och med tanke på att köpa en trea eller en fyra för samma månads kostnad som ett hus, så känns hus ännu mer aktuellt.

Min lägenhet ( den som varit uthyrd i andra hand) är nu till salu. Där kommer man tjäna en slant, hoppas vi på. Blir detta bostadsrätt, får vi köpa den billigt, och sedan säljer vi och tjänar en slant här med. Då har man en buffert att börja ett gemensamt liv, med hus och volvo ( som vi redan har)
och allt det som kommer till. Vår familj!

Där är tyvärr ett problem. Jo min sambo. Vi är inte alls överens i detta ämne: Hus!
Jag har en tendens att falla pladask för typ alla hus jag ser, ja i princip nästan alla. Alla som har det jag vill ha. Fräscht, mer yta. Tufft kök, badrum. Ute rum, eftersom mannen jag älskar vill ha det. Lagom stor trädgård, tillräckligt många rum. Har husen detta, är jag såld. Vilket gör att jag vill gå på visning efter visning. Sambon är redo att följa med på alla visningar jag vill gå på, och det är ju fint av honom. Men sedan ser han nackdelar, vilket är bra det med. För jag ser ju inga nackdelar när jag väl har blivit kär liksom. Då ser jag bara det positiva. Så ja, jag är kluven.
Jag vill jag vill jag vill. Men samtidigt vill jag inte köpa, och sedan ångra mig!! Fredrik och jag kompletterar varandra!! Men ibland tar min längtan över. Mitt tålamod tryter, jag blir fem år igen, och står och skriker för jag inte alls får vad jag vill. Tårarna sprutar och jag kan inte alls förstå varför ingen kan bara ge mig ett hus!!! Gaaa!!

Så nu ska jag gå in på hemnet.se

2 kommentarer:

Mollan sa...

Grymt bra skrivet Emma. Du får nog ditt hus så småningom =D

Caroline sa...

Förstår den där känslan så väl! Inbillar mig att när tider är rätt då får vi vårt hus... :)