onsdag 14 juli 2010

Är det bra jag som mår dåligt av denna värme?

Som ni vet somnade jag ganska tidigt igår. Och jag känner mig precis lika trött idag. Jag orka knappt laga mat, och jag måste verkligen dammsuga här hemma, men vår lägenhet är en bastu. Jag springer runt i bara trosorna. Vi har precis ätit. Och jag orkar inte alls dammsuga. Det får vänta. Synd bara att man bor i lägenhet, och bör inte väsnas efter 21.. Det får vänta till en kallare dag helt enkelt.

Fredde hade lämnat in sin cykel på lagning. Och vi hämtade den igår. Vi trodde det skulle bli väldigt dyrt, men det hela slutade på 495 kr. Det firade vi med sushi och flädersaft :)
Sedan somnade jag.

Vi skulle egentligen träna idag. Men vi glömde kläder, och vi hann inte. Men vi gör ett nytt försök imorgon. 1 timme senare pass, så det bör vi hinna.

4 kommentarer:

sandra p sa...

hej.
oj då! ja, vill man ha hus vill man ha det nu- jag vet det är att leta och inte hitta/få... ;) vi har en friliggande 1½ plans villa på 109 kvm med 4 rum + kök (3 sovrum)
Vi har ju inte varit på banken än, och inte hittat något hus i skurup... men mäklaren var ju hos oss, och vårt utgångspris kommer troligt vis att ligga på 2395000 kr (tror det blev rätt med nollorna! haha)
hoppas ni hittar något snart- det hoppas jag vi med gör :)
kram på dej

sandra sa...

hej :)
visst hade vi absolut kunnat sälja till er (hade dock ett annat par som oxå var intresserade! haha)
men när vi väl varit på banken och hört vad de sagt och när vi hittar "vårt" hus så spelar det ingen roll vem som kommer och tittar och är intresserade :)
Men det är ju inte som att vi har börjat packa än ;)
(är du i vellinge och vill ha en titt så är du mer än välkommen- om du inte redan vet hur husen ser ut...)

allt är bra här annars- verkligheten är skrämmande nära... snart är det dax för inskolning på dagis och tillbaka till jobblivet.

var bor ni nu? lägenhet i stan?
kram

sandra sa...

hej.
jag jobbade i hemtjänsten, men i och med ett uppköp så blev vi uppsagda. så jag vill inte tillbaka- men kan inte vara utan jobb... jag är "eftertraktad" haha men vi får se. än är jag fri från jobb-bekymmer.

planlösningen är ungefär densamma. om deras hus är på 120 km2 så bode det vara en 5:a. vard. vårt vard.rum är lite mindre och vi har bara två rum där uppe + ett badrum.

jag kan absolut höra av mig...
ha det gott.
kram

sandra sa...

hej igen.
glömde fråga innan.. caroline- är de ganska nyinflyttade på området? och har en liten bebis?
isf vet jag ju vart de bor... vi kör förbi för att komma till oss..

jaja, kram