torsdag 1 juli 2010

Katthår...

Nu har värmen kommit, och det innebär att vår katt fäller. Ja hon tappar så mycket hår. Små små, svart hår, som sätter sig i allt. Jag dammsugar, och dammsugar. Torkar golv, och borstar henne. Men katthåren försvinner inte. Klart hon är varm, men jag får spel!

Igår kollade vi på detta fina hus. Med arkitekt ritad trädgård. Ägaren till huset var hemma, och det kändes för oss lite annorlunda. Men det var en kär dam, som hade stenkoll på alla årtal, allt. Men då det redan är bud lagda, och vi inte känner för att vara med om en budgivning, blir detta hus inte vårt. Men det känns ändå bra i alla fall. Det är kanske inte meningen att vi ska hitta vårt hus just nu. Men vi fortsätter leta.

Tänk om det hade varit så lätt, att de bara hade kastat ett hus efter hus. Ta det! Köp det! Vi vill att Ni ska bli ägare till denna enplansvilla med uterum och trädäck, underbar planlösning - fördelat på 150 kvm. Bara så där enkelt liksom. Men det krävs lite mer än så. Kanske kräver vi för mycket? Kanske är vi för kräsna. Nå ja, nu tänker jag så där negativt igen.

Förresten köpte jag ett par snygga skor igår. Mamma hade köpt ett par vita, med träsula och hade de på sig på jobb ( vi jobbar på samma företag ) Och de var rea, halva priset. Jag frågade om jag fick härma henne, och det var ok. Vi ska ju trotts allt snart inte jobba på samma företag. Annars har jag alltid förr känt att ha samma saker som sin mamma inte känns så där kul. Men nu hoppas jag min mamma känner istället för att jag härmar, att jag tycker om mammas stil. Och det tror jag faktiskt att hon blir glad för, eller hur mamma?

3 kommentarer:

Mad sa...

Ses jätte gärna snart =)
Don´t tell me about hår som finns ÖVERALLT! Vår jycka har fällt i över 2 år nu..HELA TIDEN!

Mollan sa...

var glad att du inte har två odågor. Varav en är en norsk skogskatt/perser ;)

Mamma sa...

Jo det tycker jag Fialotta...