måndag 5 juli 2010

Jag cyklade inte till jobb idag


Fast jag hade planerat att jag skulle. Jag orkade inte. Jag tyckte det var skönt att ligga kvar i sängen. Ville inte alls lyssna på Fredde när han försökte få upp mig. Så jag fick snällt åka med i bilen idag.

Idag har vi tittat på hus. Titta på hus är vårt stora fritidsintresse. Och har så varit under 1 års tid. Ett fritidsintresse som kan driva en till vansinne. Men detta hus var kärlek. Nu håller vi alla tummar och tår att detta blir något.

Bilen styrde, med hjälp av Fredde, mot ärtholmen och fam. Palms kololinlott. Det var deras 2 åriga bröllopsdag, så vi grillade revben och hade mycket mys. Jag är rätt svår att bjuda på middag, och jag är väldigt tacksam för de gör så himla god mat till mig, alltid laktos och nöt fri. Vi satt och pratade om min mage lite, eftersom när jag sist var där, fick cykla hem i ilfart, då jag och min mage inte var överens. Vi pratade då om den remiss som är inskickad, men jag har ännu inte fått någon tid för koloskopi. Men när vi kom hem, låg en kallelse i brevlådan. Typiskt nog var det just den dagen då jag börjar mitt nya jobb. Så jag ska byta tid. Men tänka sig. Nu är det dags. Äntligen. Kanske inget man ska längta efter, men jag har faktiskt gjort det.

Imorgon står det " Storhandling" i min almenacka. Kan ju hoppas att ordentlig mat kan råda bot på mitt enorma sockersug!

1 kommentar:

Caroline sa...

Känner så väl igen mig. Skönt att kolla upp sig ordentligt!
Jag gjorde en gastroskopi för 7 år sen. Har du också Ibs tror dem? Kram o lycka till med huset