söndag 4 juli 2010

Fredag, lördag, söndag

Fredag jobbade jag över. Fredde hämtade upp mig när jag slutade. Mös framför tvn med ett glas vin och så var det med den kvällen. Varför är man så himla trött på fredagar? Måndag till torsdag kan man sitta uppe till midnatt, och tvinga sig själv i säng. Inte för man är trött, utan för man vet att klockan ringer tidigt nästa morgon. Men fredag, ja då somnar man vid nio, tio. Helt slut som artist.

Lördagen sa hej till oss redan kl 0800, då Fredde skulle iväg. Iväg och lira boll med sitt gamla hockeylag, för att sedan äta och dricka gott och festa. Jag själv somnade om efter läst SydSvenskan. Vaknade upp vid elva, och åkte hem till Caroline. Satt och hade det väldigt bra, på deras nya trädäck, och i deras launch hörna. Det är stunder som dessa, som man önskar man hade en egen trädgård- så man slapp sitta inne i våra varma lägenhet. Inte så nice att solen värmer upp vår lägenhet till den fulla grad, att man sitter rakt fram och svettas. Kan känna hur det pärlar sig på överläppen. Urk! Men nu har jag sådan tur att jag får njuta av värmen hemma hos Caroline. Lilla söta Alwin hann även med att kissa på mig, då jag skulle byta på honom.

Lämnade Vellinge strax innan fem, och tanken var att jag skulle möta upp Engkvist och Caroline på Lilla runt åtta. Tanken var den i alla fall. Jag hade längtat efter träffa mina vänner över ett glas rose, på lilla, en lördag kväll i värmen. Min mage ville något helt annat. Hade försökt stoppa det med piller. Men då kom det andra hållet. Det värsta av allt är inte att jag får sitta hemma. Eller jo det är jävligt illa det med. Men tanken på att jag förstör för så många andra, inte bara mig själv, ja det knäcker mig. Så planerna blev ändrade. Jag tänkte frisk luft. Friskt luft är bra, så jag tog en promenad. Hyrde mig en film. Undvek godis. Poppa lite popcorn. Ingen bra ide.
Hjärtat med kompis drönade in kl 0400 på morgonen. Och lilla jag somnade runt 0600 med en snarkande bredvid mig, och en snarkade i vardagsrummet.

Idag söndag är jag trött. Sov ca 3 timmar. Idag har jag städat. Jag städar för det mesta. Kollat hus, väldigt litet. För litet. Tittade in hos Caroline och Jocke. Stannade där. Vi åt middag och njöt av värmen. Magen är inte i trim idag heller. Måtte den bli bra tills imorgon.

1 kommentar:

Caroline sa...

Usch, stackare - den där magen kan allt ställa till det. Har också tookigt mycket problem med min.

kram till dig