tisdag 24 februari 2009

Ett besök på sjukhuset

Igår var det kalas hos morfar och det var mycket trevligt. Se han så glad gör en varm i kroppen.
Lillebror gilla inte att där var så mycket människor, och att de var gamla människor speciellt.
Han blev jätte blyg och jätte ledsen. Han fick sitta tryggt bredvid Fredrik, inne i köket, långt ifrån de andra. För att Rasmus skulle bli lite gladare, åkte jag, Fredrik och han till Vellinge Blomman. Där är nu påsk tema, så där var både lamm, marsvin och kanin ungar. Massa fina krukor som jag vill ha, men det blev inte ett enda köp. Hem till mamma för att släppa ut hundarna, sedan tillbaka till kalaset igen, då hade min andre bror med flickvän kommit. Vi spela Fia med knuff, så Rasmus inte skulle vara så rastlös. Under tiden ringer min telefon, och jag trodde det var jobb. Men det var från Mas. Som ni kanske kommer ihåg skrev jag för inte så längesen att jag ska ta bort mina visdoms tänder, då det är för trångt. Jag fick tid idag 08,30!!

Först blev jag helt tyst i luren, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag är jätte rädd för det där med tandläkare. Jag vet inte vad det är men jag ryser av bara tanken. Jag hann inte förbereda mig alls. Har sovit kasst i natt, och på väg till sjukhuset kände jag hur det började vattnas i munnen. Jag trodde jag skulle kräkas ett tag. Magen den värkte och jag börja gråta. Jag avskyr det. Fredrik fick inte följa med in, men han väntade utanför vilket var skönt. Det tog 45 minuter, jag grät, jag knöt händerna, jag sparka! Betedde mig väldigt tramsigt. Nu är jag sydd i munnen, kunde knappt prata innan men nu är det bättre, och jag får inte äta varmt eller tugga idag.
Jag har ätit 2 laktosfria yoghurtar (??) och när jag kom hem gjorde jag milkshake!! Nu väntar Chic tidningen som hade kommit med posten idag!! =)

Fredrik har borta match idag, Vadstena. Tomt här hemma!!
Håller tummarna att de vinner!!

Inga kommentarer: