fredag 13 februari 2009

Ja då, det har allt varit en fredagen den 13:e dag...

Jag är himla skrock full, har nog alltid varit det! Men idag inledde jag dagen med ett hack i tån, och sedan tänkte jag, det är som vilken annan dag. Jag har med andra ord tänk positivt!
Men dagen har bara varit kaos i alla fall.

Först kom mina turkiska chaufförer. En sakna papper, viktiga tull papper, så efter ett besök hos tullavdelningen trodde jag allt var löst. Fick sedan höra att bilen blivit fel lastad i Turkiet, och behövdes nu lastas om! När man då lastar om en bil, så måste man först komma fram till vem som kommer stå för detta kalas, o i detta fall var det inte vårt fel, utan turkarnas. Men de blåneka!! På knaklig engelska fick han fram, I do no no pay!!
Blanda då in chefen, och det blev lite fart på det hela, ( varför just när chefen säger till, är mitt ord inte lika mycket värt?!?) Då vart det löst. Sedan den andre turken. Han stod på vår terminal i 4 timmar, utan att de lossa honom. Efter två utskällningar, inte jag som skällde, de skällde på MIG!!
var denna bilen också klar, jätte mycket försenad. Kunderna var ju inte alls glada på mig.

En tredje kund efterlyser sitt gods, varpå jag får en till känga. " Informerar ni inte om sånt här heller?!?! Du måste ha mailat fel person! "

Sedan skulle jag och A hjälpa en kollega till oss med förtullning på en Kroat. Ja det gick si så där, så han står kvar tills på måndag. Åkaren inte så nöjd.

Sedan kom min export turk. Som skulle lasta! I detta papperslösa samhälle ska denna chaufför ha med sig 6 kopior av allt!! Sedan ska man tulla osv osv. Så kl 18,10 körde jag från jobb.

Det är tur att alla utskällningar bara rinner av en! Man tar till sig, löser det och sedan går man vidare. Blev väldigt mycket jobb jobb jobb kände ja.....

Missa AWn idag.... Trist! Kommer fler dagar!!

Inga kommentarer: