måndag 2 februari 2009

Blev det då husköp?

Nej det blev det inte. Banken ville inte ge oss lån förrän vi hade sålt min lägenhet. Vilket jag kan förstå, man vill ju inte sitta med 3 hyror och kanske inte klara av det. Så det är där vi står nu. Men jag och Fredrik ska måla och göra fint här hemma, renovera kök, badrum, och köpa nya möbler. Vi bor billigt, och kan passa på att resa lite. Vi behöver inte mer än så här just nu!

Det gick bra att simma i Torsdags. Rasmus hade fått läxa av fröken, att öva med armarna på ryggsimmet. Men när vi stod i omklädnings rummet, böjde jag mig ner för han skulle viska nått till mig, då säger han jätte jätte tyst; " Emma, jag har inte övat". Söt han är! Men det gick bara bra i alla fall.

Helgen har gått väldigt fort. Fredagen bjöd på lite hockey, Rasmus ville se Fredde träna. De hade gjort kaffe och varm choklad, och en bulle till mig. Jätte mysigt. Sedan efter träningen handla vi lite mat, och godis. Efter lets dance somna vi tre.

Upp tidigt på lördagen, försöka få i Rasmus lite frukost, sedan bar det av till ishallen. Fredde hjälpte till som tränare idag, och jag satt på läktaren. Kallt som tusan var det. Sedan bidde det bio, Madagaskar 2, hem göra sig i ordning, vidare på middag hemma hos farmor och farfar. Efter körslaget, och himla god middag körde vi hem.

På söndagen gick vi till stoora lekplatsen vid stadsbiblioteket. Rasmus tyckte det var jätte kul. Snöa gjorde det med. Sedan hem, duscha, sedan var det kalas hos kusin Ellinor.

Nu e det Måndag igen, och denna vecka kämpar vi vidare med våra points. Tonfisk lasangen står i ugnen, och magen kurrar massor!!

Inga kommentarer: