onsdag 18 februari 2009

Ilva, Jysk, Bauhaus och Höllviken


Efter jobb blev det en tur till Ilva. Vi har valt soffbord och tv-bänk, och detta kommer inhandlas på Härliga Hem. Men sedan vill vi ha en skänk/byrå, och vi har inte hittat en som riktigt faller oss i smaken. Eller jo den vi hitta på Ilva var väldigt fin, och till ett rimligt pris. Hitta en på Jysk, men sämre kvalitet och dyrare än Ilva. Så än så länge blir det den skänken på Ilva. Fast vi ska till Nilssons och Härliga Hem på Torsdag för att kolla lite till.

Sedan åt vi middag hos farmor och farfar i Höllviken. Mycket god tre rätters middag. Huvudrätten var stark men himla god. När Fredde hjälpte farmor med datorn somna jag framför tvn. Jag fick en parfym av farmor, som jag länge hade velat ha. När vi körde hem var det hela -13 grader. Väldigt kallt.

Pga av oljefärgen som Fredde målat taket med, har vi varit mer eller mindre tvugna att sova med fönsterna öppna, då det luktar så mycket. Och i natt var det kallt. Jag sov med mjukisbyxor, hood tröja och jag var nära att ta på mina inneskor. Men det var skönt att ligga nära nära Fredde.

Ikväll kommer Jocke och ska spackla vår vägg, så att han senare kan tapetsera den. Caroline kommer med, så tänkte bjuda dem på mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har ätit det 3 fredagar i rad nu..så lagom osugen på det för tillfället haha!

Allt är bra med oss! Hur bra som helst! Själv då? Full rulle med renovering! Inga bilder på hur det blir i bloggen?