måndag 16 februari 2009

Glad

Ett år sedan man var hos tandläkaren. Sist man var där laga man sista hålet av 6. Ja ni läste rätt. När jag blev kallad till tandläkaren, valde jag att byta till en tandläkare i stan, så jag slapp köra ner till Höllviken var gång. Detta resulterade i 6 hål och borttagning av 1 visdoms tand. Jag var hos tandläkaren en gång i månaden, i ett halvår. Sedan dess har jag använt tandtråd, flux,
och borstat väldigt väldigt noga. Och idag var det åter dags att åka till tandläkaren. Tramsigt nervös var jag.
Men jag hade 0 noll!! Inga, zero hål!!! Jag blev så glad. (( tyvärr måste ytterligare en visdomstand bort, men den får bara inte plats i min mun, inte pga hål.))

Igår var tanken att jag och Engkvist skulle kolla på min sambos hockey match. Men då Fredrik har varit skadad, har han inte tränat ordentligt, och då får man heller inte räkna med att spela match. Han skulle sitta på bänken, eller som Fredde ibland säger; Tugga knopp.
Jag kände att då var det inte lönt att vi åkte dit, för vi ville ju se Fredrik spela. Typiskt nog, när han kom hem, berättade han att han hade spelat hela matchen!! Men Engkvist, match på Söndag igen, så du får lov att hänga på.

Istället blev det en tur hem till mamma, som var ensam för kvällen. Vi åt sushi, åkte hem till morfar, och sedan hem för att äta choklad pudding! ( gissa om vågen pekar nedåt på onsdag?!?!)

Nu när vi renoverar har vi ingen TV, och det är trist. Ja vad man är beroende av den. Har rivit ner lite tapet, men nu är klockan för mycket för att väsnas. Ska se om jag hittar en film, och krypa ner i sängen! Fredrik är och tränar, hoppas han snart kommer hem!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehehe tugga knopp, mina tänder är inte gjorda för det :)