tisdag 10 februari 2009

Jag vill inte jobba gratis!!

Nej vem vill göra det?! Hur dum kommentar är inte det!? Att jobba är socialt, men i det stora hela är det för att man ska tjäna pengar, för man ska ha råd att bo och leva. För att man ska ha råd att göra saker. Så klart man inte vill jobba gratis. Men har man en lön på 10 miljoner om året, gör det inget ifall de halverar sin lön med 5 miljoner. Då har de fortfarande en lön på 5 miljoner per år, och klarar sig mer än utmärkt på det. Fredde och jag såg nyheterna igår, och vi blev nästintill förbannade ( eller jag blev nog mest upprörd) att de stora cheferna ska tjäna så bra, samtidigt som de säger upp en massa folk. Det harmonerar inte riktigt!!

2 kommentarer:

Mollan sa...

Gärna! Jag har ju nu hur mkt jag ska äta.. av varje sak liksom.. Så detmåstehållas inom det=) Men feel free, maila över;) Vi kanske kan lagamat ihopa en dag =)

Anonym sa...

Jag blev minst lika arg. fast det gav mig energi på gymmet, o de e ju alltid bra :P