lördag 5 september 2009

Homeopat

Jag skötte tvätten medans svärfar och Fredde fixa garderoben, så nu är den nästan nästan klar. Svärmor kom med en jätte bra ide, så vi ska först kolla vad det kommer kosta. Kanske kommer vi ha frostigt glas och ljus bakom detta. Så vi få se hur det blir.
De fixa även dörrkarmen, och nu är vi lite inne på att sätta ruffiga brädor, måla de vita eller svarta mot hallen, och ingen in mot köket. Jocke och Caroline har det bakom sin tv, som en hel vägg, vilket är väldigt snyggt. Dock vill jag inte härma dem, så som en dörrkarm kanske blir snyggt det med.

Sedan följde vi med svärmor och svärfar till Hälsomässan i Västra Hamnen. Fredrik fick först lite massage. Sedan fick en homeopat titta i mina ögon. Väldigt häftigt samtidigt som det var läskigt. Direkt såg hon att jag hade problem med magen. Att jag hade väldigt ont i min mage. Vilket jag vet, men att hon kan se det i mina ögon. Sedan fortsatte hon med att berätta att jag var känslig, en grubblare, att jag är rädd för att inte räcka till. Men hon sa att jag dög som jag var. Hon sa även att allt min pojkvän säger till mig, menar han. Att jag inte ska oroa mig. Hon sa jag var precis som min mamma. Hon fråga om jag ofta hade huvudvärk, och nu har jag inte det mer, men som liten hade jag ofta migrän. Hon fråga om jag hade problem med allergier eller eksem. Jag hade mycket eksem som liten, i armvecken. Lyckligtvis har jag inte det mer men mina allergier slipper jag nog aldrig. Häftigt hon kan se saker som stämmer så bra, fast hon inte känner mig.

Efter mig var det Fredriks tur. Och hon förstod direkt att vi funnit varandra. Att vi passa så bra ihopa. Och var väldigt fina tillsammans. Blev så glad och rörd. Ja känslig det är jag!

Ikväl ska vi ut och äta med Marcus och Alexandra. :)

1 kommentar:

Mad sa...

Spännande att en person kunde se allt det där i dina ögon..=)

Du är välkommen hem här när som! =) Ta det när du har tid..

Kramar