torsdag 10 september 2009

Just när man känner Yes - Bara hugger de benen på en igen!

Skåpet kommer inte idag. Skåpet kommer nästa Torsdag. För det enda som de bruka ha i lager, var så klart inte på lager. Utan det var på lackering. Och då de bara har leveranser var Torsdag får vi vänta till nästa Torsdag. Men det positiva är dock, att vi har valt ett skåp, vi vet vad vi ska ha. Kakel mannen skulle kommit igår. Med spända steg kom vi in i lägenheten. Fredrik skynda sig in i köket och säger Nej! Varpå jag bara, " Du driver med mig?? " Nej säger han igen.
Han hade alltså inte varit där. Nej! Och inte heller hade han hört av sig. Jag kan förstå att man får förhinder. Det kan jag verkligen! Men hör då för fan av dig! Jag skulle vara så glad och positiv om han bara hade meddelat detta. Nej då bara, kommer man inte.
Jag tände inte en enda lampa i lägenheten igår, och ju närmre vi kom natt, ju mörkare blev det.Men jag orka inte se skiten, så jag tände inte alls. Jag satt mig i soffan och kolla fotboll, svart som natten! Vilken tur vi vann!

Efter jobb åker vi hem till Caroline och Jocke. Vi ska passa deras katt i helgen, så vi ska mest höra vad göra och inte göra. Efter det är det tänkt att vi ska in snabbt på Bauhaus för att kolla brädor till vår karm. Sedan hem, jag ska måla fönster och Fredrik ska spackla dörr karm.

Idag ska kakel mannen ha varit där. Och om han inte har varit där, och om han nu inte hör av sig och meddelar att han inte kan komma, då börjar jag gråta! Ja jag kommer gråta så tårarna sprutar!

Inga kommentarer: