tisdag 1 september 2009

Inget, precis inget går min väg

Ibland undrar jag om någon som hatar mig väldigt mycket har köpt en docka, och gör mitt liv väldigt surt. Eller att någon har put a spell on me, with bad luck. Jag undrar om jag har gjort nått illa för att förtjäna just detta. Seriöst, varför all denna otur och oflyt!? Som om det inte vore nock med alla tråkiga besked igår. Som om mitt liv liksom är så underbart, så att jag behöver liksom en käft smäll för jag ska få veta jag lever. Varför, när jag sätter i kontakten och det bara smäller, varför jag? Det bara small, och där stod man med en söndrig kontakt i ena handen, och en kontakt i väggen, inte den heller så hel. Jag skulle slipa vårt fönster med en slipmus. Jag hade liksom kvällen planerad. Men så bara sket allt sig. Istället ligger jag i vår säng, med datorn, som faktiskt fungerar. Tvn fungerar inte, kylen fungerar inte, inte ugn, inte mikro. Gaaa... Kan någon förklara för mig hur jag ska kunna vara positiv i allt detta?!

Inga kommentarer: