fredag 18 september 2009

Fredag

Denna vecka har bara runnit iväg. Har åter igen ringt till Ikea, och varit arg. Den kylen som vi skulle få 25/9, som vi egentligen skulle fått 31/8 kommer först 8/10! Ok, de glömmer 1 gång. Men man glömmer inte 2!! Jag satt först i kö i 10 minuter, kommer till en rätt så trevlig man. Varpå jag berättar min historia. Han förstod att jag var förbannad. Jag menar på, det räcker nu. Han försökte hitta en annan kyl och frys, som man kunde få lite tidigare, men jag svara med; Jag är inte intresserad av att byta, jag har betalt dyra pengar för detta. Jag är intresserad av en kompensation för att jag fått äta ute i 2 månader! Han la upp ett ärende, och först när jag får mina saker, kan jag kontakta dem igen. För det kan ju hända att den inte kommer den 8/10 heller?! ok....

Vårt högskåp har heller inte kommit. Men jag börjar trivas att bo i kartonger.. hmm.
Har jobbat över lite, försökt gå lite tidgare några dagar, Fredde har varit på floating, och farmor och farfar har varit hos oss. Åt god äpplepaj ( som jag själv gjort) och kollat idol. Målat dörrkarmen runt toaletten och har färgstänk lite här och var. Svärfar har satt upp lite täcksidor, satt dit knoppar till handdukar, Jocke har spacklat runt dörrkarmen i köket. Det går i alla fall framåt.

Stressen sitter i magen, och mår inte helt hundra. Känner mig stressad konstant och kan inte släppa jobb, inte ens på kvällen. Tänker på vad jag gjort, och inte gjort. Tänker på hur mycket små saker vi har kvar i lägenheten.

Ikväll kommer jag nog somna efter jobb, och imorgon ska vi fixa våra dörrar. Slipas, målas, och byta handtag. På kvällen ska vi hem till mamma, och äta middag. Lillebror och Alexandra kommer med.

Nästa vecka jobbar jag 4 dagar. Onsdag ska jag, mamma, moster och Alexandra till Ullared.
2 dagar innan löning, en vardag, så jag hoppas för allt i världen att det inte är som sist. Stod i kö i 2,5 timme, bara för att komma in, lika länge för att betala.

2 kommentarer:

Mad sa...

Kul med Ullared!
Då är vi två med stressade mage! Jag säger samma sak tillbaka! TA HAN DOM DIG!

Klart vi ska ses! När som helst! =)

Mad sa...

Hur går det för er? Har det hänt något?

Den 14 oktober är vi nog fria;)
Ses gärna!
Kram