fredag 19 oktober 2007

Hallå

Idag är det fredag, och denna dagen på veckan har jag längtat efter.
Delvis för att jag får sova länge, delvis för jag känner att jag behöver vara borta från jobb ett tag.

Ikväll ska jag träna! jajemen, jag ska faktiskt träna. Skall bli underbart att röra på sig faktiskt.
Nu kanske ni tyker jag är fåfäng och kanske ytlig, men jag har packat ner 3 set med träningskläder. I sommras köpte jag mig ett par nya träningsbyxor, dock vita. Vilket jag inte skulle gjort, då man måste ha mormors trosor, för att inte visa allt för mycket. Men de är fortfarande ett alternativ... Men stort Kanske!!
Ett annat alternativ är mina gymnastik kläder från den tiden då jag gick på gymnastik. Hur fina som helst, inte alls slitna. Men de kanske inte heller gör sig så bra.

Aja, det är ju trots allt ingen skönhets träning, så det ordnar nog sig!

-------------------------

Morfar var på besök på jobb idag, En snabb visit. Sedan mormor gick bort, 6 månader sen, har han varit så låg. Och det är ju klart det. Han har levt med mormor i över 45 år.
Klart som tusan man är ensam, klart man ville somna in med henne. Men man måste även kunna leva vidare, leva på de fina minnen han fick med henne.

Jag saknar min mormor, ja jag var inte så ofta och hälsade på de sista åren hon levde. Men jag har även minnen. Jätte fina minnen.
Kommer ihåg när vi åkte bil med mormor och morfar, och mormor hade rosa pastiller i handsfacket. Och vi åt nästan upp alla, jämt. Kommer även ihåg hur envis hon var, att hon alltid skulle ha rätt. Även när hon låg på sjukhuset några veckor innan hon somna in, var hon envis. Hon skulle då inte ha nån äcklig fisk. Haha! Söt var hon.

Det är mysigt att vara hemma hos morfar nu, det luktar mormor, där finns bilder på mormor.
Och morfar följer med mig till graven. Och jag är glad att mormor fick somna in, för hon var så himla fin och harmonisk, hon led inte längre, och hon slapp kämpa över sin sjukdom längre.

"Den som sjukdom är given, Är döden skönare än Livet"

.........................

Nu ska jag jobba vidare, äcklig lunch var det medd, lever gryta. Urk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lika kul läsning som alltid! Du är ju helt Underbar i din blogg Njuter av dig varje sekund Kram

Anonym sa...

då ska vi se om du klår morsan på träningen..

Anonym sa...

fint skrivet om din mormor och morfar