fredag 7 november 2008

06,45, gröten kokades, åt även gröten, men sedan bidde det inte mer än så....

Gick rakt in sängen igen!! Illa mådde jag och knep i magen gjorde det. Mer än vanligt, o jag har faktiskt börja vänja mig vid smärtan nu, men fy tusan vad jag inte mådde bra. Fredrik tyckte jag skulle stanna hemma, så det var bara att krypa ner på hans sida, när han hade gått upp. Mmmm lukta Fredrik. Somna sedan gått när Fredrik hade åkt till jobb. Sov till halv ett, ett. Men kände mig lika trött när jag vakna, illa måendet hade lagt sig.

Upp, försökte få i mig nått, för det var Invigning av den nya arenan på kvällen. Och jag tänkte att jag vill så gärna dit, och vi har betalt dyra biljetter för detta. Så jag bet ihopa, var färdig när älskling kom hem, tog mig ner till BK, åt en liten hamburgare, tog bussen till Arenan. Så långt hade jag klarat.

Väl inne på Malmö Arena, mäktigt får jag säga!!, så mådde jag så illa igen. Alla lukter!!! De hade hällt parfymer över sig! Flaskvis!!! Sedan åts det korv och hamburgare. Och det dracks rödvin och vitt vin!! O där var så mycket folk!! O alla lukta annorlunda!! Urk. Ett tag visste jag inte vart jag skulle bli av!! Inga stolar var där heller!!! Och det värsta av allt, jag gick hela tiden och tänkte på hur negativ jag var!! O hur himla tråkigt det var för Fredrik att ha en sådan gnällspik bredvid sig!! Men han tog hand om mig, o det är jag evigt tacksam för!! Finns ju ingen bättre än honom!! O ändå har jag mage att gnälla på detta vis!! Skärpning!!!

Björn Kjell ledde själva invigningen, o ett tag satt han precis framför mig och Fredrik. Där var artister som Robyn, Helen Sjöholm, Andreas Johnsson, Jill Johnson, Erika Sunnegårdh. Och Percy själv så klart.

Tufft!!

Avslutade det hela med korv med mos nere i kiosken.

Inga kommentarer: