fredag 7 november 2008

16,50 En kall kväll , i väntan på Lina och Anita

Vi skulle äta på plock och pinn var det tänkt. Men de hade inte öppnat, bara en servitris som stod och snöt sig, såg Anita genom rutan. Var inte ens uppskyltat när de öppna, och inget telefon nr man kunde ringa på heller. Så vi gick till slut till Bagatelle. Där det beställdes Tapas Tallrik, någon lax med rotfrukter och vin. Blev även efterrätt och mycket att prata om. Anita ser jag ju varje dag på jobb, men inte ofta man får tid att prata med varandra. Och Lina, ja det var hur längesen som helst, man såg henne. Men det blev en tidig kväll med dessa två tjejer, för Lina skulle upp tidigt och Anita skulle handla. Jag begav mig i alla fall till Frida, för att se Greys!

Och Frida hade gjort massor av mat, såg och var himla gott, då de lyckades övertala mig att äta ytterligare en gång. Och en efterrätt till. Blev varm i hela kroppen, och nej det var inte pga vinet, och nej Frida, jag var inte full!! Mådde illa som bara den. Fredrik kom och hämtade mig vid halv elva, hem om och rakt i säng!!

Inga kommentarer: