onsdag 19 november 2008

Som en liten familj

Fredagen var Fredrik hemma hela kvällen med mig. Han har haft lite problem med sin fot, och vila sig, så alltså ingen hockey, och himla mycket fredrik-tid fick Emma. Det klagar man absolut inte på.
Vi åkte och handlade efter jobb, hem och laga mat och bara mös. Marcus messa och fråga om jag ville köra dem till Lund, vilket jag sa nej till. Så nu är man inte så populär i hans ögon längre.

På lördagen var det upp tidigt, Fredrik laga varm choklad och fyllde termosen. Iväg till Limhamns ishall för att titta på Rasmus när han träna. Sedan tog vi honom med oss. Vi hade planerat att åka skridskor på Kockums, men de öppna inte förrän elva. Så det blev en sväng inom Ica Maxi för att handla lite till kvällen. Rasmus fick en leksaks bil, och en choklad kalender. Och så klart mat och godis till kvällen.

Betalda och ner packade åkte vi till Kockums. Jag stod i en timma för att få slipat mina skridskor, men Fredrik och Rasmus åkte under tiden jag stod där. Bilder kommer senare. När jag väl kom på isen, var det dags för choklad paus. Mmmm så himla gott det var och Rasmus tyckte mycket bra om den.
Sedan var det lite skridsko åkning igen. Min sambo är för himla sexig när han åker skridskor. Vet inte alls varför jag känner så, men jo!! Mycket fin!! Haha!!

Lilla livet var helt svettig. Av med all utrustning, sedan hem för att fika. Då kom Fredriks föräldrar på besök. Längesen man träffa dem, så det var himla mysigt de kom. Och Rasmus var inte alls blyg. Skönt. När de hade gått hem blev det mycket tv spel för killarna. Och mycket disk för mig.

Framåt kvällen tvinga jag in Rasmus i badkaret!! Unge!! Han ville inte alls bada, nej han hade förlorat mot Fredrik och ville helst bara sitta och sura i ett hörn. Men då sa jag, att om han inte badar, så ringer jag mamma, så får hon hämta dig! Och då blev det banne mej fart på honom.

Sedan hade jag lagat mat, hemma gjorde hamburgare. Och alla fick göra sina hamburgare själv!! Det tyckte Rasmus var jätte kul, men han tyckte det var jobbigt att äta. Men det gick ner med lite hot så!

Kvällen mös vi alla med godis och Stjärnor på Is!
Somna gott alla tre i stoora sängen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst ser vi hockeyspelare sexiga ut när vi åker skridsko. Tur för din mor att jag slutade spela annars hade hon fått hålla hårt i mig :-)