fredag 21 november 2008

Gammal Ica Kassör..

Det är jag det, och det värsta jag visste var när kunder kolla kvittot precis efter de betalt. Och idag var jag själv den personen!! Jag o Fredrik hade köpt 3 pajer för 75 kr. Så stod det. Frusna, så vi ska inte frossa i dem idag, men bra att ha i frysen.

Väl framme i kassan betala vi och kvittot åkte snabbt ner i fickan, precis som vanligt. För jag är inte som de kärringarna som kollar kvittot, när jag var kassör. Nej det är jag verkligen inte. Men eftersom Fredrik fråga om de drog rabatten tog jag upp kvittot, och mycket riktigt, de hade inte dragit rabatten.

Jag försökte ändå se glad ut, och ja alla kan ju göra fel, absolut. Varpå kassören brister ut; Något som är fel eller?!
Ja vi fick ingen rabatt på pajerna. Tre för 75 skulle det ju vara, eller?
Kassören svara, drog du ICA kortet, nej har inget. ( slarvat bort det, men hade faktiskt ett)
Nej men då gäller inte rabatten.
Mycket konstigt, det stod ju inget om nått ICA kort....

Ja jag sprang in, lite irriterad blev jag allt.
Där stod ingenting om nått ICA kort... På vägen tillbaka ser jag en som jag känner och fråga om hon ville hjälpa mig, för jag ville inte gå till kassören som påstod vi hade sett fel.
Hon skicka i alla fall iväg en annan ICA kassör, men hon hitta inte pajerna alls. Varpå jag sa; Jag kan visa Er. Jag drog väl med mig kassören och mycket riktigt. 3 för 75 kr. Inget ICA kort krävdes. Vi fick våra 30 kr tillbaka.

Mycket jobb för 30 kr, men det var liksom inte en femma. Och även om det bara var en femma så är det en ren princip sak. Så jag är nog trotts allt precis likadan som de tanterna jag inte vill vara! Jag erkänner!

Inga kommentarer: