måndag 29 december 2008

081229

Jobb igen!
Det var ganska svårt att komma upp i morse. Jag och hjärtat har sovit ganska länge om morgnarna nu när vi har varit ledig, så kroppen var mer eller mindre inställd på det. Men vi kom upp i alla fall, kom lite sent till jobb, men ingen sa nått så.

Annandagen åkte vi hem till svärföräldrarna, skulle sortera ut saker på deras vind. Där var massa kartonger det stod Fredrik på!! Herregud vad han hade saker. Massa massa leksaker, massa hockey bilder. Ja han sa han var en lumpsamlare men inte trodde jag han hade så mycket saker.

Vi trodde det skulle bli en snabb visit, då vi senare skulle inta rean. Men eftersom han hade massor av saker, så ticka minuterna iväg, och vi åkte därifrån vid halv sju.
Jag fick bestämma mat, så det blev Thai Thai!! Himla gott!! Sedan tog vi bara det lugnt framför tvn.
Lördagen bestod av shopping. Rean är inget för oss, fy vad folk där var. O allt låg slängt överallt!
Köpte ett par jeans och ett par skor. Inget på rea!!
Fredrik köpte en randig tröja, jätte fin, inte heller på rea.

Efter all julmat, blev det en bit kött med pommes. Inget invecklat men så himla gott.
Då Fredrik fick biobiljetter i julklapp bestämde vi oss för att se en bia. Yes man blev det!! Himla rolig!! =) Att rekommendera.

Söndag var lugn, åt en härlig frukost, sedan bar det av till stan. Vi skulle kolla in en lägenhet! Jag är så kär i den! Jag vill ha den! Men har vi råd till det? Vi får se om fler lagt bud, får så mycket mer än priset som är sagt, kan vi nog inte ge. Vi får se hur det blir.

På kvällen kom farmor och farfar till oss. Jag och Fredde skulle försöka oss på att göra egen sushi, men det gick väl sådär. Men vi får öva och öva, sedan ska ni se, gör vi lika fina rullar som sushido! haha!! Det var sådär gott =/

När farmor och farfar hade gått avslutade jag och mitt hjärta med irish coffe och mys i soffan!!
Min klippa, min ängel, mitt alllt!!! Du är guld värld!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är spännande, jag går lite som på nålar..En fis på tvären och man undrar om det är dags..hehe..nä men skämt åsido så är det kanske närmre än vad man tror..

Haft en bra jul annars?? Hur blir nya året firat??

Anonym sa...

Jodå, den va mysig när all stressen la sig..Det är faktiskt lite tungt att vara höggravid och ha en massa som ska fixas..;) Men jag är nöjd!
Vi ska bara vara hemma..vill det sig så kanske vi snusar bebis, EFTER TOLVSLAGET! Det är mycket viktigt! Vi kan ju inte ha en 08:a i familjen..hehe..

Anonym sa...

Tro mig jag KNIPER! Ingen bebis får komma nu! Vi ska på kalas imorgon och sen är det ju nyårsafton..har sagt till honom att han har utegångsförbud men sen vet jag inte om han lyssnar..=)

Jag tackar! Hehe, jo jag har gått upp, har fått en riktigt röv..;) Det har satt sig på gumpisen och låren..Men annars har jag inte svällt så mycket..Men sen spelar det ingen roll, för sväller gör man ju som preggo..;) 9 månader går man upp..så jag har minst 9 månader på mig att gå ner alla kilon..;)