måndag 29 december 2008

Viktväktarna

Ja det var nästan ett år sedan jag gick med i VV.
Då hade man samlat på sig himla många kg, och när lilla jag 1,57 cm lång gick över 70 snåret kändes det väldigt jobbigt. Allt spände och dubbelhakan kände jag typ hela tiden. Så ja jag bestämde mig att gå med i VV. Det bästa jag gjort på mycket länge. Jag gick ner drygt 12-13 kg och kände mig, låter kanske jätte ego, men kände mig skit snygg! Jag börja använda hög klackat igen, tajta tröjor, och kände mig som en helt annan människa. Jag sluta även röka under denna period. Och även det kändes himla skönt! Jag lukta så fräscht hela tiden. Men tufft var det i början. Men snart ett år utan cigg känns underbart.

Och så kom han! Mannen med stort M!! Han som får mig att känna trygghet!! Han som känner mig utan och innan, och vill ha mig i alla fall!! Underbart.
Vi äter väl inte jätte onyttigt, och jag försöker väga all mat, laga mat från VV boken, tar hellre lätt fraiche och sådant nyttigt. Men vi slarvar allt för ofta. Vi mår bra, myser ihopa över en bit mat. Kanske en öl eller ett glas vin. Ja det blir himla mycket godsaker. Och de där 12-13 kg jag gick ner börjar jag sakta gå upp igen!! Så jag har lovat mig själv, att efter 12 slaget, så är det jag, ska inte tvinga min sambo, men jag tror att han är med på det, som ska äta nyttigare. Röra mig mer, och inte slarva så himla mycket!! Jag vet ju att det går, bara lite jävla anamma så!!!

Och nu är jag himla himla jätte sugen på choklad glass!!

1 kommentar:

Mollan sa...

Jag tror inte den är kass? Vad har du skickat =)? jevla tre alltså.