måndag 1 december 2008

Lägenhet

Ja då har man jagat och jagat för att komma på visning, och ha en chans på en större lägenhet i Annestad, Bunkeflostrand. Och äntligen var där en lägenhet som lät intressant för oss. En trea på 70 kvm, liten trea men ändå en trea. Och i söndags var det dags för oss att kolla.
Jag skulle ju ljuga om jag sa den inte var fräsch, för det var den verkligen. Kan ju inte alls jämföras med vår. Och med fräscht menar jag inte att den vi har är äcklig, utan den vi kolla på hade parkett golv, fint kök, stort badrum, vita dörrar. Inte som vår lägenhet, plast mattor i kök, dåliga köks ytor, litet badrum med ett stooort badkar.
Men där var ingen matplats. De hade matbordet mitt i vardagsrummet, så där var det nej för oss.
Sedan var det loftgångshus, och då har man inte sitt eget liksom, utan då kan alla gå förbi och in i vår lilla ute plats, och även där fick lägenheten ett nej.
Och vi känner, både Fredrik och jag, ja vi är överens till hundra procent. Att om man nu flyttar ut där, så ska det vara värt varenda krona. Och det kände vi inte att denna var.
Så det lutar mot en uppfräschning av våra nuvarande lägenhet, vilket jag verkligen
ser fram emot!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, många frågor! Utbildningen är på 3 år. Jag fick hoppa nu mitt i andra terminen..allt är ju varvat med praktik så man behöver ju inte sitta i skolbänken hela tiden. Det är verkligen super intressant!

Ja vi bor i en liten tvåa på nobel. Jag har ju 2 ½ år kvar ungefär lite mindre på utbildningen. Så vi får bo här tills jag är klar..Om vi inte hittar ett bra hyresradhus utanför Malmö. Hur länge har ni bott i stan? Var vid kronprinsen bor ni?

Nej vi passade min kompis vov idag när hon och hennes kille flyttad. Så det har varit full fart idag! Så nu är jag helt matt i min kropp.