måndag 15 december 2008

Julpyssel!!


Då var granen klädd, nästintill alla julklappar handlade, och då skulle man baka lite julgodis.
Lussebullar och pepparkakor är tradition. Sedan tänkte vi choklad kola, knäck, kokosgodis och ja sätta nejlikor i apelsiner.
Lussebullar blev det i alla fall. 30 st, stod där skulle bli drygt 50, men fredrik ville ha stooora lussebullar, och himla goda blev dem med. Sedan gjorde jag choklad kola. Mmmm dem var populära. Sedan satte jag nejlikor i apelsiner, så nu luktar här till och med jul.
Och sedan fick jag för mig att göra kokosgodis!!! Kokos blandningen skulle stå i över 2 timmar, för att stelna. Så jag satte ut dem på balkongen, men efter 3 timmar hade det inte alls stelnat, så det blev till att sätta det i frysen. Vid halv elva snåret tog jag ut det, skar upp i bitar och doppa i kokosfett/block choklad blandningen. Och sedan skulle detta stelna. Så jag satte åter igen ut det på balkongen med folie över. Sedan stod det där hela natten. Och imorse tänkte jag, att de lika bra kunde stå kvar!! Men det ångrar jag nu!!! Fåglarna hade pickat igenom foliet!!! Helvete säger jag bara!!!! Men kokostopparna klara sig, tack och lov. Goda var de med!!

Pepparkakor och knäck hoppa vi över, tänkte att det kunde vi ta på Torsdag, när både jag och hjärtat är lediga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va mysigt med julstök! Fin er gran blev också! Stor och fin, inte så pyttig som vår..;)

Ja ja höggravid och höggravid..det är ju 25 dagar kvar till BF..;P

Mollan sa...

Vad duktig du är =)

Mollan sa...

Ahaaaa Okajdå, hade vart kul om ni hängde med iallafall. Hör av dig senare då! Puss o Kraaaam Mollan