fredag 16 januari 2009

Fredag, snart pa vag hem

Igar var jag och chefen Kamila i stan. Fôrst tog vi en drink pa en mysig bar, och de visa hockey. Sa det kandes som att vara hemma. Haha. Nej Fredrik jag saknar att sitta bredvid dig i soffan och titta pa hockey.
Sedan gick vi en svang, valdigt môrkt och det regna en hel del. Sa den snôn som jag sag nar jag kom hit, har sakta bôrjat fôrsvinna. De har en himla massa kyrkor har i Kosice. Och en stor stor klocka, inne i ett torn. Fina byggnader. Fôrsôkte fotografera, men det var ju som sagt môrkt sa bilderna blev inte jatte bra.

Sedan visa Kamila mig ett kôpcentrum. Jag fick syn pa vaskor och skor. Jag gillar skor och vaskor, vet inte har alltid gjort det. Men det blev varken en vaska eller nagra skor. Det blev daremot en fin kofta, och ett skarp, fôr drygt 200 kr. Och det tyckte jag var ok i pris.
Sedan handla jag lite till Fredrik och Kamila rekomendera olika spritsorter. Varpa en hon rekomendera var Becherovca. Pepparkaks snapps. Bara namnet gôr sa jag mar illa. Jag kan ju bara saga att nar jag drack det sist, sa slutade det med att jag blev jatte full. Sa den kôpte jag inte. Sedan promenara vi hem, regnat hade lagt sig lite.

Val uppe pa mitt hotell rum packade jag ihopa mina saker, kolla sa jag hade allt med mig. Sedan ringde jag Fredrik. Vet ni hur skônt det ska bli att halla om honom igen?? Ja en vecka ar ingenting, men jag kan inte minnas nar vi var ifran varandra sa har lange....

Sa nu sitter man har, om nagra timmar sitter jag pa planet hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte ens en vecka snuttan.. ;) Men sån är kärleken :)
Synd att du inte har trivts, men det har säkert stärkt dig som du skriver :)

Välkommen hem ikväll!