fredag 16 januari 2009

Har jag vuxit till mig?? Vad har jag lart mig av denna resa??

Nar jag akte hit i sôndags, trodde jag aldrig aldrig nagonsin att jag skulle klara detta pa egen hand. Pa flygplatsen grat jag fôr jag var sa flygradd, jag fastna i kontrollen och jag mellanlanda och flôg proppellerplan... Mandagen var jag himla trôtt och visste knappt var jag hade rumpan nagonstans. Grat och vill hem pa kvallen..

Men nu sitter jag har, och det ar fredag, och tank vad tiden gick fort i alla fall. Fast jag tyckte att en vecka var en hel evighet.
Jag ar fortfarande valdigt môrkradd, jag ar fortfarande radd att aka taxi pa natterna, nar det ar môrkt. Men jag klara det. Sa jag kan nog saga att jag har vuxit till mig. Jag akte ju taxi, jag sov sjalv, jag var ute och gick sjalv, i alla dessa môrka men anda mysiga grander. Min engelska har nog blivit battre, eller sa ar slovakernas engelska inte nagon vidare. Men vi har fôrstatt varandra.

I det stora hela har jag val lart mig att jag klarar mig pa egen hand. Jag ar duktig pa engelska, jag ar inte blyg och jag har fatt battre talamod.

Maste nog erkanna att Fredrik, du har ratt. Detta starkte mig!! Nu vill jag faktiskt bara hem, koppla av, och tillbaka till mitt jobb. Och ata svensk mat!!!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.